Raxalp - ferraty

26.-27.10.2013

Foto Raxalp ferraty

Byla to docela spontánní akce, měli jsme jiné plány, ale nakonec jsme vyrazili v pátek večer směr Raxalp. Cíl byl jasný, užít si poslední slunečné dny na horách, doplněné o ferratový výstup. Naše víkendová sestava se skládala ze mě, Mira, mého taťka a mamky. Šlo o takový pohodový víkend, spojený právě s již zmiňovanou ferratovou vsuvkou. Ještě téhož večera jsme dorazili do městečka Prein an der Rax a přesunuli se na parkoviště u Griesleitenhof, kde jsme v autech přespali. S východem Slunce jsme se probudili, posnídali a pomalu se vydali na cestu. Na zádech jsme měli zejména ferratovou výbavu, něco málo k jídlu a hlavně mapu. Mapa je pro mě velice důležitá, je až neuvěřitelné, co z ní jde všechno vyčíst a vypočítat, pro je nezbytnou součástí každého výletu. Naše cesta začínala červenou turistickou značkou, která se klikatila docela prudce vzhůru. Po cestě k začátku naší ferraty jsme minuli jen hrstku turistů a jednu malou studánku. Po necelé hodince a půl jsme dorazili pod skálu, kde už turistů přibylo. Nasadili jsme si tedy veškeré vybavení a začali stoupat po ferratě Hans von Haid steig, která má úroveň C/D. Lezlo se skvělé, ferratovou atmosféru doprovázelo teplé počasí a příjemná nálada spolulezců. Výstup nebyl nijak obtížný, typická ferrata, jednou se šlo horizontálně po docela hladké stěně, podruhé zase prudce vertikálně nějakou úzkou škvírou a mezi tím se lezlo po žebřících. Cestou jsme se jednou zastavili a to u černé madony, menší památník s křížem. Na vrchol Preinerwand 1783 m. n. m. jsme se dostali po 12 hodině, nikam jsme nespěchali, spíš jsme se kochali krásným okolím. Z vrcholu jsme měli namířeno po hřebeni směrem na západ. Nejdříve jsme si dali polévku v chatě Seehütte, následovala mála ferrata Bismarkstrasse (vhodná pro úplné začátečníky) a pak další chata Carl-Ludwig Haus kde jsme se trochu občerstvili a zároveň rozloučili, protože naši měli namířenou zpět k autu, ale my jsme chtěli zůstat do druhého dne. Spali jsme na chtě Habsburghaus ve výšce 1786m. Druhý den ráno jsme si udělali procházku po hřebeni, kde jsme také k snídani dojeli zásoby a pomalu sestupovali k autu. Cesta byla docela dlouhá a hlavně bylo hodně teplo, což u nás vyvolalo malý pocit dehydratace, který jsme nakonec u auta zahnali :-) Ve výsledku se jednalo o sice krátký, ale zato příjemně strávený víkend na horách. Díky všem účastníkům

Habsburghaus ve výšce 1786m. Druhý den ráno jsme si udělali procházku po hřebení, kde jsem také k snídani dojeli zásoby a pomalu sestupovali k autu. Cesta byla docela dlouhá a hlavně bylo hodně teplo, což u nás vyvolalo malý pocit dehydratace, který jsme nakonec u auta zahnali :-) Ve vísledku se jednalo o sice krátký ale zato příjemně strávený víkend na horách. Díky všem účastníkům